Wybór oferty na budowę obwodnicy Zatora i Podolsza

Wybór oferty na budowę obwodnicy Zatora i Podolsza

W dniu dzisiejszym, tj. 05.08.2016 r., dokonano wyboru oferty w przetargu na zadanie: OBWODNICA ZATORA, PODOLSZA W CIĄGU DW NR 781 – zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych. Wybrano ofertę:

Konsorcjum TRAKCJA PRKiL S.A. lider, Przedsiębiorstwo Eksploatacji ulic i Mostów Sp. z o.o. - partner
15 978 424,57 zł brutto

(przy kosztorysie inwestora 32 384 798,00 zł brutto).

Link do wiadomości (plik PDF ze strony Zarządu Dróg Wojewódzkich w Krakowie): http://www.zdw.krakow.pl/uzp/anocen/2016/02/448/zawiadomienie%20o%20wyborze%20oferty.pdf

Komentarze
Kermit

07 Sierpień 2016 12:31

Kiedy zacznie się budowa? Szkoda że obwodnica samego Zatora która jest nawet bardziej potrzebna leży i kwiczy..
kjopek

07 Sierpień 2016 17:11

Wycinka drzew, krzewów zacznie się najwcześniej pod koniec października, sama budowa to dopiero przyszły rok. Na razie projekt + wykup ziemi + wszelakie uzgodnienia związane z ZRiDem. Co do kwestii która obwodnica jest bardziej potrzebna - obie są potrzebne. Jedna bez drugiej nadal nie będą dobrze funkcjonować. Zatorska ma niestety mniej szczęścia, na razie nowa władza wstrzymała wszystkie przetargi minimum do jesieni, oficjalnie chodzi o nowelizację prawa, nieoficjalnie mówi się o przesuwaniu środków na "ważniejsze cele".
Lidka

08 Sierpień 2016 09:43

Księciunio vel poseł wybory wygrywał budową obwodnicy Zatora, podawał nawet konkretne terminy rozpoczęcie i zakończenia budowy. Już wtedy widać było, że to oszustwo, ot takie wałki krętactwa roiły się w głowie księciunia. a biedny naród nabierał się na to. Ale za to oszustwo zapłacimy księciuniowi i to już niedługo.
Paweł

09 Sierpień 2016 11:35

Jeżeli te obwodnice powstaną to będzie olbrzymi sukces- ja pamietam że w latach '80 już się mówiło o drodze przez Podolsze w miejscu obecnie planowanej inwestycji. A która bardziej potrzebna?- dla mnie jest tutaj znak równości. Napewno należy jeszcze coś zrobić z 100 metrowym odcinkiem ulicy Chrzanowskiej- dla mnie jest to najniebezpieczniejszcze miejsce w gminie- ta droga w szczególności koło przejazdu kolejowego od strony Zatora jest tak wąska i ogroniczona barierkami że pieszy nie ma możliwości usunięcia się jak jedzie ciężarówka a w ciągu doby jedzie ich kilkaset.
123

09 Sierpień 2016 22:08

Na chrzanowskiej potrzebne jest rondo w ostateczności światła, to samo pod pocztą!!
uzupełnienie

10 Sierpień 2016 00:15

Paweł: obwodnica Podolsza została wrysowana do Planu Przestrzennego Zagospodarowania w latach 1994-1998, podobnie jak obwodnica Zatora. Obwodnica Zatora uległa "modyfikacji" czytaj: zmieniona została trasa za czasów Biernata. Jak została - i czy o ile została zmieniona trasa obwodnicy Podolsza?- odpowiedzi na to pytanie winien udzielić urzędujący burmistrz Mariusz Makuch /patrz Natura 2000/. Przejście koło przejazdu kolejowego, a raczej jego brak można powiedzieć, że jest wynikiem zaniedbania urzędującego wówczas burmistrza, gdyż to za jego czasów modernizowany był przejazd kolejowy, który niestety nie uwzględnił ruchu pieszych. Ta droga ma również newralgiczny punkt tj. skrzyżowanie ul. Chrzanowskiej z ul. Oświęcimską. W czasie kiedy prowadzone były ciężkie roboty na tym skrzyżowaniu można było zrobić rondo na tym skrzyżowaniu ale "sukces" naprawy ul. Oświęcimskiej nie został skonsumowany, a tak niewiele brakowało. Z poważaniem Jerzy Strzelec
ck

15 Sierpień 2016 21:54

Z całym szacunkiem ale Pan też zaniedbał to skrzyżowanie.
uzupełnienie c.d.

19 Sierpień 2016 19:19

ck - proszę pokaż zaniedbania związane z tym skrzyżowaniem, każda krytyka jest twórcza i winien z niej odpowiednie wnioski wyciągnąć urzędujący burmistrz. Pozdrawiam J.Strzelec
ck

21 Sierpień 2016 14:00

Od dziesięcioleci, od każdej 'władzy' słyszymy że 'niedasie' nic zrobić z tym skrzyżowaniem. Jednocześnie korki potrafią sięgać regularnie przejazdu kolejowego, dodatkowo blokując swobody wjazd i wyjazd dla Straży Pożarnej. Żaden burmistrz nie potrafił NIC z tym zrobić, ani świateł ani ronda. To samo przy poczcie, wyjeżdżając z dołu od Krakowa w stronę Rynku dosłownie czasem wypadałoby to zrobić z Różańcem w ręce. Wiecznie słyszymy że to teren gddkia i nic nie można z tym zrobić - i tu jest właśnie słabość władzy każdej po kolei bo nic z tym nie umie zrobić. Najłatwiej rozłożyć ręce.
julian

22 Sierpień 2016 00:38

Odetnie i utopi... OBWODNICA STRACHU to artykuł z gazety Kroniki Beskidzkiej Przez blisko dekadę mieszkańcy Podolsza walczyli o drogę omijającą wioskę. Gdy zaś dopięli swego, okazało się, że kilkadziesiąt osób może mieć niebawem znacznie utrudnioną komunikację ze światem...a co do budowy to się zacznie tak jak w Oświcimiu i basta
uzupełnienie c.d.

25 Sierpień 2016 10:33

1. Skrzyżowanie ulic Krakowska i Oświęcimska: w 1998 roku /chyba w III kwartale/ wykonany został bardzo trudny-głęboki przekop pod ul. Krakowską w celu odbioru ścieków z Centrum, na tym etapie trudno było rozważać jakiekolwiek rozwiązanie "płynnego" ruchu komunikacyjnego. 2. Skrzyżowanie ulic Chrzanowska-Oświęcimska: w latach 1997-1998 prowadzone były wstępne rozmowy z właścicielami nieruchomości jadąc od Podolsza ostatni dom po prawej stronie przed ul. Oświecimską Właściciele wstępnie wyrażali zgodę na sprzedaż tej nieruchomości / o ile pamiętam właściciele mieli uregulować stan prawny nieruchomości/, tak więc była wola rozwiązania komunikacyjnego tegoż skrzyżowania.
ck

27 Sierpień 2016 14:18

Nie odbieram woli, ale liczy się efekt - zerowy. Jesteśmy najbardziej zatkaną miejscowością w rejonie.
kjopek

29 Sierpień 2016 10:48

ck, ale czy ktoś się tym przejmuje? Boli to, że można powtarzać w kółko "brakuje obwodnic, brakuje innych dróg lokalnych, chodników, ścieżek, mostu (ów?), itp., itd." Jedyne nowe drogi, które powstały w ostatnich latach, to te, które są na strefie + parę dróg lokalnych w gminie. Jak zwykle brakuje myślenia w przód. Dobry przykład to niedoszła "wschodnia" obwodnica, o której mówiło się od przynajmniej początku lat 2000, ale żeby zabezpieczyć teren pod drogę "w razie w" to już nikt nie pomyślał. Wybudowano strefę, parki, za chwilę budowany będzie hotel na około 300 miejsc (podobno). Szykuje się korkogenny okres dla naszej mieściny ;)
uzupełnienie c.d.

31 Sierpień 2016 23:23

ck- myślałem-miałem nadzieję, że stać Cię na konstruktywną krytykę-polemikę. Uważnie czytając moje wcześniejsze informacje z podanym terminarzem działań do 1998 /nie chcę się powtarzać- od listopada 1998 burmistrzem był Z.Biernat./ wynika z nich jednoznacznie, że była wola i prowadzone były rozmowy w sprawie pozyskania gruntu pod rondo. Rozumiem, że wolę można interpretować na różne warianty zależne od potrzeb ale powtarzam jeszcze raz zanim można projektować-wcielać w czyn wolę najpierw trzeba być właścicielem gruntu, siłowe rozwiązania nie były moją mocna stroną. Pytanie - dlaczego nie wybudowano ronda przez kilkanaście lat rządzenia gminą należy zadać Z.Biernatowi albo przynajmniej co zrobił w tym zakresie? ck- jak widzisz nie unikałem trudnych spraw jak też nie unikam dyskusji na temat trudnych niezrealizowanych zadań, a tych będących wynikiem zaniedbań po 1998 roku jest cała masa. Pozdrawiam JS
ck

01 Wrzesień 2016 17:58

To że od 98 nic się nie wydarzyło w tej kwestii jest smutnym faktem
elo

16 Wrzesień 2016 22:53

podpisano umowę z wykonawcą, prosimy o jakiś artykuł. Oddanie w 2018 roku
julian

17 Wrzesień 2016 20:46

Budowa obwodnicy w okolicy Oświęcimia to hańba ze nie piszą obwodnica PODOLSZA Trakcja PRKiI S.A. podpisała z Zarządem Dróg Wojewódzkich w Krakowie umowę na budowę obwodnicy w miejscowości Zator. Wartość kontraktu wynosi 13 mln zł. Inwestycja obejmie budowę obwodnicy o dwóch pasach ruchu, długości ok 3 km i szerokości 3,5 m. W ramach zadania powstaną nowe skrzyżowania, drogi serwisowe oraz drogi łączące obwodnicę z istniejącym układem drogowym. Ponadto wybudowane zostaną 4 mosty, 1 wiadukt, 12 przepustów oraz urządzenia naprowadzające dla zwierząt. Umowa przewiduje także budowę oświetlenia i systemu odwadniającego oraz montaż barier drogowych i ekranów akustycznych. Zakończenie robót zaplanowano na połowę września 2018 r.
Zostaw komentarz